Ezen a héten Edward de Bono által kifejlesztett kommunikációs módszerről olvashattunk. E párhuzamos gondolkodás hat szakaszáról eddig még nem hallottam. A módszer bemutatását elolvasva, a véleményem az , hogy hatékony, és gyors megoldást biztosít egy-egy döntéshozatalnál.
Úgy gondolom viszont, hogy e módszer alkalmazásához kell egy bizonyos érettség, figyelem, és fegyelem, ezért középiskolás korúak, illetve felnőttek körében tudom elképzelni az alkalmazását.
Gondolkodtam azon, hogyan lehetne alkalmazni ezt például egy tanórán. Arra jutottam, hogy képek, festmények, fotók értelmezéséhez, feltárásához tökéletes módszerül szolgál. 1. lépésként (kék kalap) megbeszéljük azt, hogyan is fogjuk megtanulni a tananyagot. Tehát festményelemzéssel. 2. (piros kalap) az érzések megfogalmazása. 3. (fehér kalap):tények, mit látunk a képen. 4. (zöld kalap): problémák, akár kérdések felvetése. 5. (sárga kalap): a kép előnyeinek megtárgyalása. 6. (fekete kalap): festmény hátrányainak megbeszélése.
Véleményem szerint bizonyos témák, akár korok ezzel a technikával jobban megérthetők, emellett pedig interaktívvá, együttműködővé teszi az osztályban folyó munkát.
E módszerrel történő döntéshozatalban még nem vettem részt, de szívesen kipróbálnám.
2010. április 18., vasárnap
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése